CARL ANDRE
FRANÇOIS BACLESSE Journal de Bopa
STEPHANE BAYARD
SYLVIE BONNOT
BILL BRAND
ALTER CARNOL
ROSEMARIE CASTORO (1)
ROSEMARIE CASTORO (2) Writings
LESLEY FOXCROFT
BENOIT GOLLÉTY
DAVID GORDON (1)
DAVID GORDON (2) Poems
NICOLE HASSLER
HESSIE
ROBERT HUNTER (1)
ROBERT HUNTER (2) Grazia Gun "A Nothing Point"
ROBERT HUOT (1)
ROBERT HUOT Film Information
ROBERT HUOT On the Red Classic Series
MARIE-FRANCE JEAN
CAROL KINNE (1)
CAROL KINNE (2) Notes on Carol Kinne's Paintings
MARTINA KLEIN
NADINE DE KOENIGSWARTER
MELISSA KRETSCHMER
LUCAS L’HERMITTE
GALERIE A. LEFEBVRE
LUCY LIPPARD "Full of it" sur Robert Huot (trad. fr.)
LUCY R LIPPARD lecture du 26.4.2012
LAURA MARELLO Lecture du 28 juin 2012
KATY MARTIN
JULIAN MEREUTA
THIERRY MIROCHNITCHENKO
CARMENGLORIA MORALES CV
CARMENGLORIA MORALES Textes théoriques années 70-80
MARIA MORGANTI (1)
MARIA MORGANTI (2) Walls of Work on Paper
PIERO MORGANTI Diario di Viaggio Parigi 23-28 ottobre 1992
HELGA NATZ
JUDITH NELSON (1)
JUDITH NELSON (2) "How Paper Responds To..."
PAUL NELSON (1)
PAUL NELSON (2) Poems
SIMONE NIEWEG
RENO ODLIN
ANITA PAIN
CHRISTINE PIOT
DIANA QUINBY
FRANCOIS RISTORI (1)
FRANCOIS RISTORI (2) Proposition-peinture
BARBARA ROSE interview Carl Andre
ANNE SAUSSOIS
MARIANNE SCHARN (1)
MARIANNE SCHARN (2) A Correspondence with Carl Andre
MICHAEL H SHAMBERG
EIJI SUZUE (1)
EIJI SUZUE (2) Fragments de "L'Éclair de Paris"
RYO TAKAHASHI (1)
RYO TAKAHASHI (2) Écrits d'expositions
 

SPOT PERFORMANCE: FABIAN ALTENRIED, SOYA ARAKAWA, CLAUDIA BARTH, RAMON GRAEFENSTEIN, DAMARIS KERKHOFF, DOREEN KIESLING, DAVID MACKAAY, RITA MCBRIDE, MONICA STRICKER, VASILEIOS ZARIFOPOULOS
16 avril 2011

http://www.youtube.com/watch?v=qGx-CaEGH_Q


SPOT

Paris, 8pm

Characters

The "Blinded Story Teller" appears frequently with an instrument and both re-tells and prophesies the plot that just happens or is about to happen. Through melodies she narrates the incidents in the room which she cannot perceive because she is wearing a blindfold.

CSi:spot: "The Crime Scene Investigator" is connecting the surroundings by analyzing through her body and arranging the undefined; hoping to find one clear image

"The Striker" attacks with an inanimate object, such as a weapon, to cause harm to the object itself

"The Women in the Window"., the prompter- reading the parts of Maria, Mia,Friedel and Erna

"One Mannequin"  is looking outside. It likes to be dressed and also to change it's cloths.

"The Painter": On the 16th of april 1788 comte de Buffon died in Paris. On the 16th of April 2011 the painter portrays comte de Buffon at the moment of his death

"The Poet" makes himself visible through two short "unbinding" of books in a systematized disorganization of the performance.

"The Servant": devoted supporter of the masters condition

"The Communarde". A central cardboard stand- in for the Vendome Column is slowly adorned with tiny red glass ants. In a act of communion, more red ants are given to the fellow communarde attendees. The  Column is ultimately dismantled underfoot of the Communarde.


SPOT

Paris, 20 h

 

Personnages

 

Le « Conteur aveugle Â» apparaît fréquemment avec un instrument et, à la fois, redis et invente l’intrigue qui vient d’arriver ou est sur le point d’arriver. A travers les mélodies elle raconte les incidents dans la pièce qu’elle ne peut pas percevoir parce qu’elle porte un bandeau sur les yeux.

 

CSI : spot : « L’Enquêteur de scène de crime Â» se connecte à l’environnement en analysant à travers son propre corps et en arrangeant l’indéfini ; dans l’espoir de trouver une image claire.

 

« Le Frappeur Â» attaque avec un objet inanimé, comme une  arme, pour faire du mal à l’objet lui-même

 

« La Femme dans la vitrine Â», la souffleuse — lisant les parties de Maria, Mia, Friedel et Erna

 

« Un Mannequin Â» regarde dehors. Il aime s’habiller et aussi changer de vêtements.

 

« Le Peintre Â» : Le 16 avril 1788 le comte de Buffon est mort à Paris. Le 16 avril 2011 le peintre fait le portrait du comte de Buffon au moment de sa mort.

 

« Le Poète Â» se rend lui-même visible à travers deux courtes « dé-reliures Â» de livres dans une désorganisation systématisée de la performance.

 

« Le Serviteur Â» : supporter dévoué de la condition du maître.

 

« La Communarde Â». Un carton central qui se tient en guise de Colonne Vendôme est lentement décoré de toutes petites fourmis rouges en verre. Dans un acte de communion, d’autres fourmis rouges sont données aux camarades communards qui assistent. La Colonne est en dernier foulée aux pieds par la Communarde.

 

 


Exhibit Images






SPOT Performance Photo 1




SPOT Performance Photo 2




SPOT Performance Photo 3




SPOT Performance Photo 4




SPOT Performance Photo 5




SPOT Performance Photo 6




SPOT Performance Photo 7




SPOT Performance Photo 8




SPOT Performance Photo 9




SPOT Performance Photo 10




SPOT Performance Photo 11




SPOT Performance Photo 12




SPOT Performance Photo 13




SPOT Performance Photo 14




SPOT Performance Photo 15




SPOT Performance Photo 16




SPOT Performance Photo 17




SPOT Performance Photo 18




SPOT Performance Photo 19